Genoeg mogelijkheden Robbert geeft aan dat er los van de bekende ‘geen bloot­eisen’ veel meer eisen aan een app worden gesteld door Google en Apple. Dat zijn technische­ en vormgevingseisen. Hij kent ze als geen ander en weet binnen welke kaders hij kan bouwen. Bij Apple en Android worden applicaties afgekeurd als ze puur gericht zijn op marketing en reclame. Hier moet dus nadrukkelijk rekening mee worden gehouden. Robbert: “Dat is heel erg goed. Apps moeten werkelijk van nut zijn voor de gebruiker. Daar zijn mogelijkheden genoeg voor als je bedenkt dat de ontwikkelaar (gebruiker) ook de locatiefunctie en de camera tot zijn beschikking heeft. Het is dus ook mogelijk om mensen in de app een foto te laten maken van de jas waar zij een sjaal bij zoeken….” Lage drempel “De relatief lage prijs van een app trekt ook nieuwe relaties aan”, zegt Robbert. “Doordat de drempel naar een eigen app laag is, kregen we nu zelfs al een aanvraag voor een vierdaags evenement. Voor relaties die wat langer met hun app willen doen, en De voordelen • Een eigen app is onderscheidend. • Een app is makkelijk in gebruik. Je hebt informatie met een paar klikken. • Een app is een permanent ‘uithangbord’ op de smartphone of tablet. • Informatie die door een app gegeven wordt, wordt door de consument gezien als persoonlijke informatie en niet als informatie door een externe bron zoals bij advertenties. • Een app is met het systeem van The Appetizers snel te maken, in 2-3 weken kan je al een gebruiksklare app hebben. • Een app is ook offline te gebruiken. • Een app verhoogt de klanttevredenheid. Er is direct klantcontact mogelijk. dat zijn toch de meesten, is het goed om te weten dat je het inhoudelijk onderhoud van een app volledig zelf kunt doen. Je zet dus zelf de laatste wijnaanbieding, voorstelling en schoenmode in de app. Wij zorgen er ondertussen voor dat de app ook klaar is voor elk volgend besturingssysteem. Daarnaast voeren wij ook analyses uit op zowel het downloadgedrag rond de app als het feitelijk gebruik daarvan. Wij zien welke onderdelen van de app het populairst zijn en kunnen daar bij de verdere ontwikkeling ook op inspelen.” ‘ Gebruikers brengen 86% van de tijd door binnen apps en slechts 14% op het mobiele internet.’ De app lijkt al met al een vaste plaats binnen de reeks communicatiemiddelen veroverd te hebben en zal ook altijd ingebed moeten worden binnen de andere middelen. Via een site, dm en advertenties zal immers ook aandacht voor het downloaden van de app gegenereerd moeten gaan worden. Als dat goed gebeurt, is dit wellicht de meest onderscheidende en meest effectieve manier van communiceren van dit moment. Daarmee lijkt de app een ideale aanvulling op iedere campagne. Lees meer op: www.the-appetizers.com 38 Pagina 37

Pagina 39

Voor spaarprogramma, online boeken en spaarprogramma zie het Online Touch content management beheersysteem systeem. Met de mogelijkheid voor een e-commerce shop in uw maandbladen.

Capital Magazine Lees publicatie 2Home


You need flash player to view this online publication